بهترین استراتژی های خرید و فروش سهام

نویسنده: mgh
تاریخ انتشار: 1403-04-20
آخرین به‌روزرسانی: 1403-04-27

اگر شما هم به تازگی به دنیا بورس و بازارسرمایه پیوسته اید، قطعا دوست دارید با بهترین استراتژی های خرید و فروش سهام در این دنیای چالشی آشنا شوید و بدانید، چگونه می توان با بهره مندی از یک یا چند استراتژی در این حرفه به بهترین نوع سود دهی رسید. در این مقاله که توسط برترین کارشناسان حوزه بورس ایران تایید شده است، شما می توانید با برترین شیوه های خرید و فروش ارز یا سهام خود آشنا شوید و با توجه به وضعیت سهام و دارایی خود از یک یا چند استراتژی به صورت ترکیبی استفاده نمایید. همچنین در صورتی که به تاژگی وارد این حرفه و صنعت شدده اید و اطلاعات چندان زیادی در رابطه با مدیریت دارایی های خود ندارید، قطعا بهره مندی از تدریس خصوصی بورس برای شما تجربه ای لذت بخش و استراتژیک خواهد بود. در ادامه این مقاله  همراه ما باشید و با 5 مورد از مهم ترین و اصولی ترین استراتژی های بورسی آشنا شوید.

بهترین استراتژی های خرید و فروش سهام

بهترین استراتژی کوتاه مدت در بورس

قطعا آشنایی با بهترین استراتژی کوتاه مدت در بورس برای افرادی که به تازگی به این بازار پیوسته اند یا صبر و طاقت لازم برای به بار نشستن محصول کاشت شده خود را ندارند، بسیار مناسب خواهد بود. راهکارها و برنامه های موجود در این استراتژی معمولا به عنوان " معامله گری روزانه" یا به اصطلاح عامیانه تر " Day Trading" شناخته می شود. معامله گران  و تریدرها در این روش سعی می کنند تا معاملات و خرید و فروش های خود را به صورت روزانه انجام دهند و سود خود را از نوسانات روزانه بازار دریافت کنند.

نکته 1: اگر به تازگی وارد حوزه ترید و بورس شده اید، حتما دقت داشته باشید که در صورت استفاده از این استراتژی شما باید به خوبی قادر به تحلیل نمودارهای قیمت، تشخیص الگوهای بازار و تعیین زمان مناسب برای خرید و فروش باشید. علاوه بر موارد گفته شده باید خرید و فروش خود را بر اساس اهداف سرمایه گذاری خود تعیین نمایید.

نکته 2: حتما توجه داشته باشید که این نوع از معامله، دارای ریسک بسیار بالایی می باشد و بهتر است اگر تجربه کافی ندارید از انجام آن صرف نظر کنید.

استراتژی معاملات اسکالپینگ (Scalping) 

اسکالپینگ یکی دیگر از روش های رایج در معاملات بورسی است که معامله گران و تریدرهای خبره از آن استفاده می کنند. در این روش تریدرها سعی می کنند تا با استفاده از تحلیل تکنیکال و تحلیل  نمودار، سود کوچکی را از تعداد زیادی معامله کسب کنند. استفاده از این روش معمولا در بازه های زمانی کوتاه چند دقیقه ای یا حتی چند ثانیه ای اعمال می شود. معمولا تریدرها یا معامله گرانی که از این روش استفاده می کنند، از کوچک ترین نوسانات بازار هم سود می برند و نتایج خوبی را در طولانی مدت به دست می آورند.

برای مثال، یک اسکالپر ممکن است 200 سهم از یک شرکت یا صنعت را با قیمت 20 هزارتومان بخرد و سپس سهم خود را در زمان مناسب با قیمت 25 هزار تومان بفروشد. در این روش اسکالپر 5 هزار تومان سود کرده است اما باید بدانید که این روش علاوه بر ریسک بسیار بالایی که دارد، نیازمند دقت و تمرکز فراوانی می باشد. 

دسترسی به لیست: بهترین اساتید تدریس خصوصی تحلیل تکنیکال بورس

قوی ترین استراتژی معاملاتی بورس

شاید مهم ترین سوال تریدرها و معامله گران تازه کار این باشد که قوی ترین استراتژی معاملاتی بورس چیست؟ اما پاسخ به این سوال کار آسانی نیست؛ زیرا استراتژی معاملاتی قوی با نوع سرمایه گذاری، هدف های مالی، تحمل ریسک افراد و زمانی که فرد برای سرمایه گذاری دارد، رابطه مستقیم دارد؛ اما در این بازار شلوغ و پرهیجان، برخی از استراتژی های موجود به عنوان قوی ترین  استراتژی های بورس معرفی شده اند که قطعا استفاده از آن ها خالی از لطف نخواهد بود. برخی از بهترین استراتژی های معرفی شده در این زمینه که از رضایت نسبتا بالایی هم برخوردار هستند، عبارتند از:

  1. بخر و نگه دار
  2. تحلیل بنیادی
  3. توازن مجدد

 قبل از استفاده از هریک از این استراتژی ها حتما توجه داشته باشید که هیچ یک از این استراتژی ها به تنهایی به رشد و پیشرفت شما کمک نخواهد کرد و شما تنها با تحلیل وضعیت خود، می توانید قوی ترین استراتژی بورسی را پیدا کنید و نتایج شگفت انگیزی را برای خود رقم بزنید.

دسترسی به لیست: بهترین معلم خصوصی تدریس استراتژی معاملاتی

استراتژی لشکر در بورس چیست؟

استراتژی لشکر در بورس به عنوان یکی از محبوب ترین استراتراژی های بازار سرمایه شناخته می شود. در این روش معامله گر یا تریدر تمام تمرکز خود را بر خرید یک سهم در بازه های زمانی مختلف می گذارد. این روش به دلیل آسیب کمتر معامله گر در طی نوسانات بازار به عنوان یکی از محبوب ترین روش های سود دهی، برای مبتدیان و حتی گاها حرفه ای ها به حساب می آید. حتما توجه داشته باشید که معمولا بهترین استراتژی ها در بازار سرمایه و بورس، راهبردهایی هستند که کمترین ریسک و بیشترین سود را دارا باشند. راهبرد فوق معمولا در بازارهای سرمایه یا بورسی که دارای نوسانات قیمتی زیادی هستند، کاربردی است. اما باید بدانید که هیچ استراتژی و روشی در این حرفه به شما این اطمنیان را نمی دهد که ضرر نخواهید کرد و شما همیشه باید ریسک بازار سهام را قبل از انجام هر معامله ای در نظر بگیرید.

بهترین استراتژی های خرید و فروش سهام

استراتژی های سرمایه گذاری در بورس

همان طور که در مطالب قبلی بیان شد، استراتژی های سرمایه گذاری در بورس بسیار متنوع و ریسک پذیر هستند و به هیچ عنوان نمی توان یک نوع راهبرد و برنامه را برای 2 فرد مختلف استفاده نمود. در این مقاله با مهم ترین و شناخته شده ترین استراتژی هایی که توسط بزرگان بورس استفاده می شود، آشنا شده اید ولی باید در نظر داشته باشید که روش های خرید و فروش سهام محدود به موارد بیان شده نمی شود  و اگر قصد ورود تخصصی به این حوزه را دارید، باید با نکات و روش های بیشتری آشنا شوید. با این حال در این قسمت به معرفی دیگر استراتژی های کاربردی بازار سرمایه و بورس خواهیم پرداخت تا با اطلاعات کامل تری پا به دنیای بورس و تربد بگذارید.

  1. استراتژی FVG: FVG خلاصه کلمات Fair Value Gap می‌باشد و به معنای “شکاف ارزش منصفانه” است. در واقع این استراتژی به این موضوع اشاره دارد که قیمت یک دارایی (مثل سهام، ارز، کالا، ارز دیجیتال و …) بالاتر یا پایین‌تر از ارزش واقعی آن در حال معامله است.
  2. استراتژی SMC: استراتژی SMC نوعی استراتژی معاملاتی است که بر اساس مفاهیم عرضه و تقاضا ، حمایت و مقاومت و تکنیک های پرایس اکشن شکل گرفته و برای تحلیل موقعیت های ورود و خروج مناسب، مورد استفاده قرار می گیرد.
  3. استراتژی خرید از صف فروش: استراتژی خرید از صف فروش به معنای خرید سهام در زمانی است که قیمت سهام به پایین‌ترین حد خود رسیده و بسیاری از سهامداران به دلیل ترس از ضرر، سهام خود را به فروش می‌گذارند. این استراتژی بر اساس این فرض است که پس از کاهش شدید قیمت، احتمال بازگشت و افزایش قیمت وجود دارد و سرمایه‌گذار می‌تواند از این فرصت برای خرید سهام با قیمت پایین و کسب سود در آینده استفاده کند.
  4. استراتژی فارکس: استراتژی فارکس مجموعه‌ای از قواعد و روش‌هایی است  که معامله‌گران بازار ارز، برای تصمیم‌گیری درباره خرید و فروش ارزها به کار می‌برند.
  5. استراتژی خرید سهام بورس: استراتژی خرید سهام بورس به مجموعه‌ای از قواعد و روش‌هایی گفته می‌شود که سرمایه‌گذاران برای انتخاب، خرید و مدیریت سهام در بازار بورس به کار می‌برند.

دسترسی به لیست: بهترین معلم خصوصی آموزش فارکس

بهترین استراتژی ترید چیست؟

بهترین استراتژی ترید به ترکیبی از تحلیل تکنیکال و بنیادی، مدیریت ریسک، و تطبیق با شرایط بازار بستگی دارد. استراتژی موفق شامل:

  1. تحلیل تکنیکال: استفاده از نمودارها و الگوهای قیمتی
  2. تحلیل بنیادی: بررسی ارزش ذاتی دارایی‌ها
  3. مدیریت ریسک: تعیین حد ضرر و سود
  4. تعیین اهداف واقع‌گرایانه: تنظیم اهداف مشخص و منطقی
  5. انعطاف‌پذیری: تطبیق با تغییرات بازار و استراتژی‌های مختلف

دسترسی به لیست: بهترین معلم خصوصی آموزش ترید

حال با توجه به نکاتی که در این مقاله بیان شد، باید به خوبی درک کرده باشید که استفاده از استراتژی درست و متناسب با وضعیتتان است که باعث می شود تا بتوانید حتی در مدت زمان کوتاه سود قابل قبولی را به دست آورید. همچنین اگر تمایل دارید تا با این حوزه پولساز آشنا شده و درآمد خود را افزایش دهید، استفاده از کلاس تابستانه آموزش این حوزه خالی از لطف نخواهد بود.

این مقاله را با دیگران به اشتراک بگذارید:
دیدگاه کاربران
دیدگاهتان را بنویسید
امتیاز دهید:
0 از 5
آخرین مطالب
لیست 10 ورزش مناسب فصل گرما
لیست 10 ورزش مناسب فصل گرما
ورزش های مناسب فصل گرما باید به حفظ سلامتی کمک ...
مهمترین فواید شنا برای کودکان | جسمی و روحی
مهمترین فواید شنا برای کودکان | جسمی و روحی
فواید شنا برای کودکان بی شمار است و این فعالیت ...
آیا رقص برای لاغری موثر است؟ فواید رقص برای کاهش وزن و تناسب اندام
آیا رقص برای لاغری موثر است؟ فواید رقص برای کاهش وزن و تناسب اندام
رقص به عنوان یک فعالیت فیزیکی جامع، تمام عضلات بدن ...
10 ورزش موثر برای کالری سوزی
10 ورزش موثر برای کالری سوزی
ورزش به عنوان یکی از موثرترین روش‌ها برای کاهش وزن ...
بهترین استراتژی های خرید و فروش سهام
بهترین استراتژی های خرید و فروش سهام
اگر شما هم به تازگی به دنیا بورس و بازارسرمایه ...
معرفی 30 مهارت تابستانی عالی برای کودکان و نوجوانان
معرفی 30 مهارت تابستانی عالی برای کودکان و نوجوانان
کلاس های تابستانی عالی برای کودکان و نوجوانان فرصتی بی ...
بهترین تکنیک های نقاشی با آبرنگ | از مبتدی تا حرفه‌ای
بهترین تکنیک های نقاشی با آبرنگ | از مبتدی تا حرفه‌ای
تکنیک های نقاشی با آبرنگ از جمله هنرهای زیبا و ...
انیمیشن سازی را از کجا شروع کنیم؟
انیمیشن سازی را از کجا شروع کنیم؟
انیمیشن سازی را از کجا شروع کنیم؟ این سوالی است ...
آشنایی با سبک‌های جدید انیمیشن سازی: از تکنیک‌های نوین تا داستان‌های جذاب
آشنایی با سبک‌های جدید انیمیشن سازی: از تکنیک‌های نوین تا داستان‌های جذاب
سبک‌های جدید انیمیشن سازی با سرعتی چشمگیر در حال تحول ...
10 ساز آسان برای یادگیری کودکان  3 تا 10 ساله: راهنمای جامع برای والدین
10 ساز آسان برای یادگیری کودکان 3 تا 10 ساله: راهنمای جامع برای والدین
در این مقاله 10 ساز آسان برای یادگیری کودکان 3 ...